Boktips

Hej! Dom tre delarna som jag har kallat 'Joels blogg' är som jag tror att Joel skulle skrivit. Ni undrar nog vem Joel är, jo han är huvudpersonen i E. E. Richardssons bok Inkräktarna. Dom tre blogginläggen gjorde jag tillsammans med ett bokprojekt där jag läste just Inkräktarna. Det är en bra bok som jag tycker att alla i åldern 11-13 och som gillar skräck borde läsa. Det är en grymt bra bok, dock inte så tjock men innehållsrik. Joel är inte den starkaste personen men orkar ändå ta sig igenom händelserna.

Meningen med den här bloggen är att jag kommer att läsa böcker och skriva vad jag tycker om dom. Ni får diskutera det jag har skrivit och boken. Det är ju kul om man har läst boken och kan skriva vad man tycker! Det kommer att vara böcker från såväl kända författare till inte så kända författare. Mest kommer aet att vara i kategorierna Fantasy, Deckare och skräck. Ibland kanske det kommer i andra kategorier med. Kom ihåg, det jag skriver är det jag tycker, inte vad andra tycker. Det är okej att tycka något annat.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag började med att läsa de tre Joel-inläggen och funderade över vad det egentligen var för något. Det var spännande. Gillar greppet att leva sig in i en romanfigur och skriva som om man var den personen.

2012-05-12 @ 17:34:00
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0